loading...
اخبار جدید مربوط به پانل های پیش ساخته
صنعت بانک بازدید : 24 پنجشنبه 06 آبان 1400 نظرات (0)

ساندویچ پانل ها یکی از پیشرفته ترین مصالح ساختمانی هستند که امروزه در صنعت ساختمان سازی کاربرد گسترده ای دارد و بسیاری از معماران یا مهندسان به جای استفاده از مصالح سنتی مانند بتن، خاک به استفاده از ساندویچ پانل روی آورده اند. شاید برای بسیاری از مشتریان سوال باشد که در هنگام خرید ساندویچ پانل چه نکاتی را باید رعایت نماییم. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات قابل توجه در هنگام خرید ساندویچ پانل بپردازیم.

نکات لازم جهت خرید ساندویچ پانل

نوع ورق ساندویچ پانل

یکی از عواملی که بایستی در هنگام خرید ساندویچ پانل بایستی به آن توجه داشته باشید انتخاب نوع ورق ساندویچ پانل است. جنس ورق های ساندویچ پانل می تواند از گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باشد. ورق آلوزینک یکی از ورق های وارداتی و از با کیفیت ترین ورق هایی است که می توان برای ساخت ساندویچ پانل از آنها استفاده نمود. ورق آلوزینک دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارند.

ورق آلوزینک تشکیل شده از آلومینیوم و روی است که در برابر شکستگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و به عنوان یکی از با کیفیت ترین نوع روکش ها به حساب می آید.

نوع فوم ساندویچ پانل

همه فوم هایی که برای ساخت ساندویچ پانل به کار میروند خاصیت عایق بودن دارند. برای تولید ساندویچ پانل از فوم های عایقی اعم از فوم پلی یورتان، پشم شیشه و پلی استایرن استفاده می شود. هر کدام از این فوم ها ویژگیها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند اما فوم پلی یورتان یکی از با کیفیت ترین نوع فوم هایی است که برای تولید ساندویچ پانل ها به کار میرود و یکی از بهترین عایق های صوت و حرارت محسوب می شود. یکی از ویژگی هایی که فوم پلی یورتان دارد خاصیت ضد حریق بودن آنهاست و این امر باعث می شود در هنگام قرار گرفتن در معرض آتش سوزی هم آسیب نبیند.

اغلب از فوم پلی یورتان برای تولید ساندویچ پانل ها استفاده میشود اما در صورتی که خاصیت عایق صوتی مدنظر افراد است می توان از فوم پشم سنگ نیز بهره گرفت چراکه فوم پشم سنگ به طرز قابل توجهی از ورود و نفوذ صدا به داخل سازه جلوگیری می کند.

دستگاه تولید کننده ساندویچ پانل

برای تولید ساندویچ پانل ها از دستگاههای مخصوصی استفاده می شود و در صورتی که این دستگاهها دارای کیفیت خوبی باشند و از استاندارد جهانی برخوردار باشند، ساندویچ پانل هایی که با استفاده از آنها تولید میشود نیز کیفیت خوبی خواهند داشت.در این میان برخی از دستگاهها ممکن است کیفیت خوبی نداشته و دارای استاندارد جهانی نباشند.در این حالت ساندویچ پانل هایی که از طریق این دستگاهها تولید می شوند عایق مناسبی نبوده و طول عمر و کیفیت کمتری دارند.

شرکت تولید کننده ساندویچ پانل

در هنگام انتخاب ساندویچ پانل مناسب بایستی نوع شرکت تولید کننده را نیز در نظر گرفت چراکه شرکت هایی که از اعتبار بیشتری برخوردارند ساندویچ پانل های با کیفیت تری در اختیار مشتریان خود قرار می دهند و این به این خاطر است که اعتبار خود را در درجه خوبی حفظ نمایند.البته ساندویچ پانل هایی با قیمت بیشتر، ساندویچ پانل هایی با کیفیت بالا نیستند و بایستی به جنس فوم و ورقی که برای آنها استفاده می شود توجه شود.

تضمین

ضمانت یکی از نکاتی است که در هنگام انتخاب ساندویچ پانل باید مورد توجه قرار گیرد.شرکت هایی با اعتبار بسیار بالا همواره به مشتریان خود این تضمین را می دهند که ساندویچ پانل هایی با کیفیت بالا خریداری می کنند و در صورتی که ساندویچ پانل ها مرغوبیت خوبی نداشته باشند این اطمینان خاطر را به مشتری میدهند که محصول را پس می گیرند.

خرید ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری دارای انواع مختلفی هستند و بسته به اینکه برای این نوع از ساندویچ پانل ها برای چه کاربری استفاده می کنند، از ساندویچ پانل های دیواری با متریال و مواد متفاوت استفاده می نمایند. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارند از ساندویچ پانل برای سردخانه استفاده کنند بایستی از ساندویچ پانل سردخانه ای استفاده کنند.

خرید ساندویچ پانل سقفی

نکته ای که در مورد خرید ساندویچ پانل سقفی اهمیت دارد تعداد گام های روی این مصالح پیش ساخته است چراکه در کیفیت و عملکرد ساندویچ پانل ها اهمیت زیادی دارند. ساندویچ پانل سقفی در دو نوع ساندویچ پانل سقفی سه گام و ساندویچ پانل سقفی پنج گام طبقه بندی می شود. هر چه تعداد گام هایی که برای ساندویچ پانل بیشتر باشد، دوام و استحکام ساندویچ پانل ها بیشتر خواهد بود و برعکس به میزانی که گام های کمتری بر روی ساندویچ پانل سقفی وجود داشته باشد، ساندویچ پانل دوام و مقاومت کمتری خواهد داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 2,226
  • بازدید کلی : 7,218