loading...
اخبار جدید مربوط به پانل های پیش ساخته
صنعت بانک بازدید : 49 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)


 

امروزه با پيشرفت تکنولوژي مصالح متفاوتي براي ساختمان سازي استفاده مي شود. يکي از اين مصالح که امروزه به دليل مزاياي متعددي از قبيل وزن سبک، استحکام و دوام بسيار بالا طرفداران زيادي را به خود اختصاص داده است، ساندويچ پانل ها هستند. ساندويچ پانل ها مصالحي هستند که جايگزين بسيار مناسبي براي آجر، آهن و سيمان هستند. استفاده از ساندويچ پانل به جاي مصالح سنتي علاوه بر اينکه باعث مي شوند وزن ساختمان کاهش يابد از هزينه هاي ناشي از ساخت و ساز به طرز چشمگيري مي کاهد که اين يکي از ويژگي هاي منحصر به فردي است که موجب محبوبيت بيش از اندازه ساندويچ پانل نسبت به ساير مصالح ساختماني است و بسياري از معماران و افراد فعال در ساختمان سازي ترجيح مي دهند به جاي استفاده از مصالح سنتي قديمي از ساندويچ پانل براي پوشش دهي سازه خود استفاده نمايند.

ساختار ساندويچ پانل چيست؟

ساندويچ پانل ساختاري چند لايه دارد و از متريال و مصالح گوناگوني براي توليد آن استفاده مي شود.براي ساخت ساندويچ پانل از ورق هايي مانند گالوانيزه، آلوزينک و آلومينيوم استفاده مي شود و براي قسمت مياني از عايق هايي مانند پشم سنگ، پلي يورتان و پلي استايرن استفاده مي شود.عايق هايي که براي قسمت مياني ساندويچ پانل به کار ميرود، آنها را در برابر انواع آسيب هاي احتمالي محافظت مي کند و طول عمر و مقاومت ساندويچ پانل را به طرز قابل توجهي افزايش مي دهد.ساندويچ پانل ها انواع مختلفي دارند و بسته به اينکه با چه متريالي ساخته شده اند براي کاربري هاي متفاوت قابل استفاده هستند.

انواع ساندويچ پانل در صنعت ساختمان سازي

ساندويچ پانل ها به منظور پوشاندن ديوارها و سقف سازه ها در دو نوع سقفي و ديواري قابل مصرف هستند. ساندويچ پانل سقفي و ديواري از نظر عملکرد و ظاهري تفاوت هاي زيادي با يکديگر دارند و نمي توان آنها را به جاي يکديگر استفاده نمود.

ساندويچ پانل سقفي

ساندویچ پانل سقفی يکي از انواع ساندويچ پانل هايي هستند که از نظر ظاهري به صورت گام دار طراحي شده و به منظور پوشش دهي سقف مکان هايي مانند سوله، ويلا، سالن هاي ورزشي، ساختمان هاي پيش ساخته، انبارها و سردخانه ها و ... استفاده مي شوند.علاوه بر اين مي توانيد از ساندويچ پانل براي پوشاندن سقف کانتينر و يا کانکس با کاربري هاي متفاوت نيز استفاده نماييد.ساندويچ پانل سقفي در ضخامت هاي مختلف قابل توليد هستند و عايق بسيار خوبي در برابر سرما، گرما هستند. لذا سازه مورد نظر را در برابر انواع خوردگي و پوسيدگي مقاوم مي نمايد.

ساندويچ پانل ديواري

ساندويچ پانل ديواري يکي ديگر از انواع مصالح پيش ساخته است که از نظر ظاهري به صورت شيار دار مي باشد و جهت پوشاندن ديوار سوله هاي ورزشي، کانکس هاي پيش ساخته، ساختمان هاي ويلايي و پيش ساخته و.... مورد استفاده قرار مي گيرد. ساندويچ پانل ديواري در طرح ها، رنگ ها قابل توليد است. همچنين ضخامت ساندويچ پانل ديواري قابل تغيير است به عنوان مثال براي پوشاندن ديوار سازه هايي مانند سردخانه مي توان از ساندويچ پانل ديواري با ضخامت 10 سانت استفاده نمود.

فوايد استفاده از ساندويچ پانل در ساختمان سازي

با توجه به اين موضوع که ساندويچ پانل از وزن بسيار کمي برخوردار مي باشد، در صورتي که سازه ها با استفاده از ساندويچ پانل ساخته شود، وزن کلي سازه ها کاهش يافته و اين يکي از دلايلي است که باعث شده ساندويچ پانل بر مصالح سنتي قديمي برتري پيدا کند.

علاوه بر آن در صورت ساخته شده ساختمان ها با استفاده از ساندويچ پانل سرعت ساخت و ساز سازه ها افزايش پيدا خواهد کرده و به دنبال اين موضوع حمل و نقل سازه ها نيز به راحتي امکان پذير مي باشد.

به دليل اينکه ساندويچ پانل ها با استفاده از مواد و متريالي مقاوم ساخته مي شوند مقاومت بسيار بالايي در برابر حوادث طبيعي مانند زلزله، رانش زمين دارند.

ساندويچ پانل ها در مقايسه با ديگر مصالح ساختماني طول عمر و استحکام بيشتري دارند و اين باعث مي شود عمر سازه ها افزايش پيدا نمايد.

ساندويچ پانل جرء مصالحي هستند که نيازي به تعمير يا تعويض آنها نيست و در صورتي که نياز به تعمير آنها باشد اين کار به راحتي امکان پذير است.

به طور کلي مي توان گفت سازه هايي که براي ساخت آنها از ساندويچ پانل استفاده شده است به دليل متريال و موادي که براي توليد آنها به کار رفته نسبت به سازه هايي که با استفاده از مصالح ديگر ساخته شده اند داراي استحکام و دوام بيشتري هستند و مقاومت بيشتري در برابر عواملي مانند تابش مستقيم نور آفتاب، خوردگي، پوسيدگي دارد.

شرکت ماموت يکي از شناخته شده ترين شرکت هايي است که سالهاست در زمينه توليد ساندويچ پانل ديواري و سقفي فعاليت دارد و  با ارائه محصولاتي با کيفيت توانسته طرفداران بسياري را به خود اختصاص دهد جهت کسب اطلاعات بيشتر در مورد سازه هاي پيش ساخته اي مانند ساندويچ پانل سقفي و ساندويچ پانل ديواري و قیمت ساندویچ پانل مي توانيد از طريق شماره تماسهاي ذکر شده در سايت با ما در تماس بوده و از کارشناسان فروش شرکت ماموت در اين زمينه اطلاعات مورد نياز را دريافت نماييد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 2,223
  • بازدید کلی : 7,215